Reklama wideo w Raporcie Strategicznym IAB Polska INTERNET 2011
20.07.2012

Raport Strategiczny IAB Polska INTERNET 2011
Fot. IAB

Raport Strategiczny IAB Polska INTERNET 2011 potwierdza rosnący udział reklamy wideo w segmencie reklam online.

Wartość reklamy wideo online w 2011 roku wyniosła 48 mln zł. Jak prognozuje Teresa Wierzbowska, członek rady nadzorczej IAB Polska, w 2012 roku rynek reklamy wideo online powinien być wart ponad 70 mln zł, a do 2015 roku przekroczyć poziom 250 mln zł.

Formularz zamówienia

Badanie kluczowych wskaźników służących do pomiaru efektywności reklamy wideo pt.: „Rich media, wideo, banner – narzędzia graficznej reklamy online”, przeprowadzone przez IAB z kilkoma partnerami, przyniosło szereg ciekawych wniosków.

Sprawdź, czy jest szansa na zysk z reklam wideo »

Reklamy rich media z wideo podobają się odbiorcom bardziej niż te bez wideo czy banery. Są też bardziej zrozumiałe i angażujące niz pozostałe badane formaty reklamy online.

Rozwój wideo online sprawił, że każdy podmiot zaczął oferować różnorodne formaty reklam wideo. Opracowano  zatem klasyfikację oraz standardy dla form reklamowych wideo.

Klasyfikacja i standardy reklam wideo online
  in-banner wideo in-stream wideo in-text wideo
podstawowy produkt reklamy wideo rich media emisja liniowa (pre-roll, post roll) emisja nieliniowa (overlay, skin) rich media
miejsce emisji reklamy
w obrębie witryny,
reklama otoczona kontentem strony
w playerze wideo, reklama emituje się na pełnymo bszarze playera, blokując kontent wideo reklamy emitowane są równolegle podczas trwania materiału wideo po najechaniu kursorem na wyróżnione słowa w tekście
lokalizacja reklam wideo interakcji film wideo zaszyty w kreacji displayowej przed, w trakcie lub na zakończenie materiału wideo podczas, w obrębie, ponad treścią lub wewnątrz treści wideo reklama wideo zostaje wyemitowana w momencie interakcji z podkreślonymi słowami

 

źródło: Raport Strategiczny IAB Polska INTERNET 2011