Content Marketing - droga do sukcesu
03.11.2015

Fot. freeimages.com

Content Marketing pozwala na dostarczanie ludziom tych informacji, których poszukują i które rozwiązują ich problemy.

I to w momencie, gdy są zainteresowani ich otrzymaniem!

W czasie rosnącego dostępu do internetu i coraz większego wachlarza dostępnych technologii i możliwości na kontakt z odbiorcą, mamy coraz więcej opcji na to, żeby wchodzić w relację: firma z pojedynczą osobą, firma z firmą, osoba z osobą.

Marketing treści skupia się na tym, co Twoje produkty, usługi lub rozwiązania mogą pomóc osiągnąć Twoim klientom. Ta treść nastawiona jest na odbiór ze strony klienta, jego potrzeby i priorytety, zapewniając połączenie, które pomoże im w podróży w kierunku decyzji o dokonaniu zakupu, poprzez zwrócenie i zatrzymanie ich uwagi w ramach kanałów, w których się często pojawiają.
Ardath Albee, Strateg Marketingu B2B w Zarządzie Marketing Interactions, Inc.

 

Mamy do dyspozycji wiele miejsc na prowadzenie komunikacji - osobiste spotkania, kontakt telefoniczny, mailowy, a także "spotkania" w przestrzeni własnej strony www, bloga, serwisów społecznościowych, aplikacji mobilnych.

Do potrzeb i charakteru odbiocy dostosować można formę przekazywania informacji. Może to być tekst (poradniki, ebooki, blogi), grafika (infografiki, grafiki, prezentacje), filmy, aplikacje, gry.

Ważne, żeby pamiętać, że content marketing to:

  • komunikacja, która nie jest nastawiona na sprzedaż za wszelką cenę
  • startegia polegająca na stałym, a nie akcyjnym działaniu - na trwałym budowaniu relacji.

 

Marketing treści nie jest reklamą lub też zabezpieczeniem sprzedaży w ramach marketingu bezpośredniego. Marketing treści zapewnia materiały, które są odpowiednio zaplanowane oraz przemyślane, metody dotarcia do klientów, które sprawiają, że myślą i zachowują się oni w inny sposób.
Kentico EMS Marketing Quick Start Guide

 

Jednym z najklarowniej przedstawiających ideę content marketingu i sukcesu, jaki można z jego pomocą osiągnąć przykładów jest rozwój marki Oetker.

Zaczęło się od drukowania przepisów na opakowaniu proszku do pieczenia, a rozwinęło do książki kucharskiej ze sprawdzonymi przepisami, opracowywanymi w kuchni testowej firmy Oetker. Książka drukowana jest od ponad 100 lat i została sprzedana dotychczas w ponad 19 milionach egzemplarzy, stając się jednym z największych bestsellerów wśród książek kucharskich na świecie.

Markowy produkt Oetkera - proszek do pieczenia - pozostaje bestsellerem od ponad 100 lat.

Marketing treści nie jest kampanią, to długoterminowe zobowiązanie. Jednakże, marketing treści nie jest przeznaczony do natychmiastowej konwersji celów. Celem jest długoterminowe, stałe zaangażowanie.
John Hall – CEO w Influence & Co.