Zysk z reklam wideo. Czy jest na to szansa?
27.03.2012

Zysk z reklam jest możliwy
Fot. www.sxc.hu

Według opinii osób ze środowiska agencji reklamowych i interaktywnych a także zgodnie z ostatnim raportem IAB, ilość środków przeznaczanych na reklamę wideo sukcesywnie rośnie. I nie bez powodu.

(...) Kierunkiem przyszłości są wartościowe filmy poradnikowe, o nieprzemijającej szybko wartości (...).
Piotr Augustyński, Insignia

Press, dodatek ekstra, marzec 2012

Kontent wideo jest jednym z najpopularniejszych w sieci. To właśnie "filmiki" ściągają największą liczbę internautów na poszczególne portale. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez IIBR w 2011 roku, interneuci najchętniej oglądają materiały rozrywkowe oraz te, które dostarczają im konkretnych informacji, czyli filmy poradnikowe.

Poznaj dane nt. reklamy online z raportu IAB AdEx 2011 »

Pomimo tego, że czas produkcji filmu jest wielokrotnie dłuższy niż wykonania reklamy typu display, wykorzystanie reklam wideo będzie rosło. Przyczynkiem do rozwoju jest zdecydowanie wyższa skuteczność przekazu informacyjnego w postaci wideo czy coraz niższe koszty produkcji spotu reklamowego.
Ciekawą formą jest także reklama przy popularnej produkcji wideo. W formie wbudowanej w treść filmu (np. preroll lub postroll) czy też w formie display towarzyszącej filmowi.

materiały: Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2010; Press - dodatek specjalny, marzec 2012; Badanie IIBR, czerwiec 2011